10/26/2013

About the Weaving Series:

The Woven Paintings are made in different formats with selfpainted watercolor - and gouache color compositions on strong paper, then cut into lines / strings. Some stem from discarded works - destructed, recycled and reconstructed so to speak - others are especially painted for this ongoing weaving project, which I started in this form in August 2013. I feel, I have expanded paper weaving I made as a girl into an original art endevour of my own. The work combines handmade craft with fine art elements of free line, color and form. The results are unique, original, colorscapes with a rich texture and rhythm, leaving room for association, memories and surprise for every viewer, I hope.

Behind these windows in Berlin, Germany they are created:



German/Deutsch: Hinter diesen Fenstern entsteht die "Gewebte Bilder" Serie in verschiedenen Grössen. Sie ist inspiriert von Textilem, Liebe zu Farbexperimenten, abstrakter Malerei und dem Prozess des Handwebens.
Die "Woven Paintings / Weavings" wie ich sie nenne, mache ich aus meinen Aquarellen und Gouache Kompositionen auf starkem Papier, die dann in unterschiedliche Streifen geschnitten werden. Einige stammen von älteren Arbeiten - Dekonstruktion, Wiederverwertung, Rekonstruktion sozusagen - andere werden für dieses Projekt, welches ich im August 2013 in dieser Form begann, gemalt.
Meine Weaving-Idee verbindet "Handarbeit" mit den künstlerischen Elementen freie Linie, Farbe, Form und Rhythmus. Das Resultat sind originale abstrakte Bilder, in die Raum für Überraschung und Assoziation eingewebt ist.